Sider

fredag 7. juni 2013

Uke 36 (Jippiiiii)

-denne skulle da med rett ha kommet ut i går-

Fra 36 uker og 0 dager til 36 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 2700 g
CRL: 32 cm
Full lengde: 44 cm
 
 
OM BARNET

 
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 34 uker gammelt. Morkaken som lenge var tyngre enn fosteret, veier nå en sjettedel av fosterets vekt.

Fordøyelses- og tarmsystemet er fremdeles relativt umodent, og vil ikke være helt modent før barnet er tre til fire år gammelt. Nå utgjør fettlaget omtrent 15 prosent av fosterets vekt, og vil gjøre det lettere å regulere kroppstemperaturen etter fødselen. Huden ser lyserosa ut til tross for fettlaget. Årsaken er at blodårene ligger så nær hudoverflaten. Hudfolder rundt blant annet knær, håndledd og nakke utvikles.

 
Kjønn:

En liten prins < 3
 
Navn:

Navnet er bestemt for lenge siden!
Men nå har jeg klart og holdt det skjult så pass lenge, så nå får dere søren meg vente til han er ute :)

Uker på vei:

36 uker
 
Uker igjen til termin:
 
4 + 2
Aktivitet innenfra:
 
Tror han prøver og ommøblere hele systemet der inne til tider!

Utålmodig:

Treng jeg og svare??

Babyens leie:
 
Ligger nedover med hue :)

Aktivitet på meg:

Jobber enda, men ikke så mye nå dessverre. Var det og ve ledige vakter og da..
 Men er jo aktiv på fritiden og..
 
Søvn:
 
Våken, men er trøtt og.... Begynner jo og nærme seg med stormskritt.
 
Kynnere:

JAAAAA, og det kan du trygt sei!

Vektøkning:

Hele 7 kilo har jeg lagt på meg dette svangerskapet (en liten stund siden jeg veide meg sist)
 
Strekkmerker:

Noe er kommet, men det meste er gammalt fra forje svangerskap!

Matkick:

Næææ, ikke noe spesielt vil jeg si nå.

Humør:
Ikke til og klage på... Tror jeg...!
Tungt?
 
En smule sliten ja. Magen er i veien over alt hvor jeg går nå!

Siste innkjøp:

Klær.
 
 Forventninger til fødsel:

At fødselen går fort og fint.
Vil ikke ligge alt for lenge med rier, men det får man ta så det kommer :)
 
Pakket fødebag?
 
Nei, i grunnen ikke... Eller eg har pakka oppi noen babyklær da.
 
Utstyr som mangler:
 
Mangler litt, men men... Vente på feriepenger, lønn og skattepenger :)
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)