Sider

torsdag 18. april 2013

Uke 29

Fra 29 uker og 0 dager til 29 uker og 6
dager av svangerskapet.
Vekt: 1350 g
CRL: 25,5 cm
Full lengde: 35 cm
 
 
OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 27 uker gammelt. Studier har vist at når mor slapper av ved å lytte til rolig musikk, blir også barnets bevegelser og hjerterytme roligere. Ettersom barnet blir vant til denne musikken, roer hjerteslag og -rytme seg raskere.

Dette er en indikasjon på at barnet har utviklet hukommelse og kan kjenne musikken igjen. Barnets hode har nå omtrent riktig størrelse i forhold til kroppen.

 
Kjønn:

En liten prins < 3
Navn:

Det forblir hemmelig en stund til, mulig til han er ute :) Men vi er veldig fornøyde med valget av navn.

Uker på vei:

29 uker

Uker igjen til termin:

11 + 2

Aktivitet innenfra:

En aktiv liten krabat :)

Utålmodig:
 
Nei, vil ikke påstå det. MEN skal innrømme at jeg gleder meg til og hilse på han og holde han i armene mine.

Babyens leie:

På ultralyd forje uke lå han med hode ned, på vei og finne utgangen ihvertfall.

Aktivitet på meg:

Ut å gå er alfa omega!
Går jo og en del på jobb, har med andre ord ingen stillesittende jobb.

Søvn:

Opp å ned, noen netter sover jeg hele natta og noen netter vokner jeg med krampe i beina, må på do, er tørst osv.
Kynnere:

Ja, til tider kommer det. Ikke noe særlig behagelig, men det er ok..

Vektøkning:

Lagt på meg hele 4 kilo!
Strekkmerker:

Nei :)
Matkick:

Druer  & sjokolade.

Humør:
Jo, greit. Humørsvingninger til tider.
Tungt?

Nei, er ikke tungt i den for stand... MEN sliter med bekkenet :(
Og er trøtt om dagen, men det går vel over etter hvert. Blir nok bare mer trøtt med tiden pga det blir jo tyngre etterhvert.

Siste innkjøp:
 
Fikk en strømpebukse og en body av lovebaby i sponsorgave. 
Neste kontroll:

Om 1 uker :)

Forventninger til fødsel:

At fødselen starter av seg selv, som sist. Og at jeg får føde i badekaret som eg vil :) Og at jeg får føde der jeg vil. Skulle det skje noe blir jeg flyttet fra fødeavdelingen jeg skal på til vanlig. Og det vil jeg ikke.

Pakket fødebag?

Selv om jeg gleder meg til og holde han i armene mine, er han ikke helt velkommen enda, det er litt i det tidligste laget enda. Så bagen får vente noen uker til gitt!
Men, må vel begnne om noen uker og forbedrede den så smått, ihvetfall skrive ned det som skal være med og ikke.
Utstyr som mangler:
 
Det mangler no litt, vogna er bestemt og ikke kjøpt vel og merke.
Har jo litt ting etter Amanda, men solgt noe, så noe må kjøpes nytt eller brukt.
Senga står foreløbig på Voss, og noen småting står der oppe.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)