Sider

torsdag 11. april 2013

Uke 28 (HJELP)

Kan noen være så snill og fortelle meg hvor tiden blir av?
Jeg skjønner det nemlig ikke, det er 12 uker igjen til termin.. Jeg ble jo nettopp gravid jo, og jeg skal snart kalve jo. HJELP tiden går litt for fort kjenner jeg, men med barn i hus fra før, jobb,husarbeid osv så sier det seg selv at tiden går fort fremover. Men helt ok, det går fortere mot permisjon. Og det kan du tru jeg gleder meg til.
Tenk og slippe og stå opp kl 05.30 (ihvertfall av klokka), er det barna så er vokne er det greit nok (blir nok sikkert ikke eldste mann, hun har lært seg og sove litt mer ihvertfall :p) Man slipper ihvertfall ut av døra før klokka er 07 om morningen! Det gleder jeg meg til..
 
Fra 28 uker og 0 dager til 28 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 1100 g
CRL: 24,5 cm
Full lengde: 33,5 cm
 
 
OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 26 uker gammelt. Hjernebølgenes mønster ligner det nyfødtes.

Fosteret blir stadig flinkere til å åpne og lukke øynene, suge og svelge. Lungene kan nå puste luft, men det er fremdeles best for fosteret å forbli i livmoren slik at det kan vokse seg større. For hver dag som går bedres prognosene for å få et sunt og friskt barn om for tidlig fødsel inntreffer. Fosterets kropp består av mellom to og tre prosent fett.

Sentralnervesystemet begynner også å bli så modent at fosteret klarer å regulere kroppstemperaturen og gjøre regelmessige pusteøvelser.

Hos gutter begynner testiklene å synke ned i pungen.

 
Kjønn:

En liten prins < 3
 
Navn:

Det forblir hemmelig en stund til, mulig til han er ute :) Men vi er veldig fornøyde.

Uker på vei:

28 uker

Uker igjen til termin:

12 + 2

Aktivitet innenfra:

En aktiv liten krabat :)

Utålmodig:

Nei, ikke enda heldigvis. Venter noen uker til med det håper jeg.

Babyens leie:

På ultralyd på tirsdag lå han med hode ned, på vei og finne utgangen ihvertfall.

Aktivitet på meg:

Ut å gå er alfa omega!

Søvn:

Opp å ned, noen netter sover jeg hele natta og noen netter vokner jeg med krampe i beina, må på do, er tørst osv.
 
Kynnere:

Ja.

Vektøkning:

Lagt på meg hele 4 kilo!
 
Strekkmerker:

Nei :)
 
Matkick:

Druer <3

Humør:
 
Toppers som regel.
 
Tungt?

Nei, er ikke tungt i den for stand... MEN sliter med bekkenet :( Vondt som f*** i dag!

Siste innkjøp:

Bukse & body.
 
Neste kontroll:

Om 2 uker :)

Forventninger til fødsel:

At fødselen starter av seg selv, som sist. Og at jeg får føde i badekaret som eg vil :) Og at jeg får føde der jeg vil. Skulle det skje noe blir jeg flyttet fra fødeavdelingen jeg skal på til vanlig. Og det vil jeg ikke.

Pakket fødebag?

Selv om jeg gleder meg til og holde han i armene mine, er han ikke helt velkommen enda, det er litt i det tidligste laget enda. Så bagen får vente noen uker til gitt!
 
Utstyr som mangler:
 
Det mangler no litt, vogna er bestemt og ikke kjøpt vel og merke.
Har jo litt ting etter Amanda, men solgt noe, så noe må kjøpes nytt eller brukt.
 

2 kommentarer:

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)