Sider

torsdag 4. april 2013

Uke 27 (skjønner ikke kor tiden blir av)

Fra 27 uker og 0 dager til 27 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 1000 g
CRL: 23,5 cm
Full lengde: 32 cm
 
 
OM BARNET



Fosteret er i begynnelsen av denne uken 25 uker gammelt. Denne uken åpner gjerne fosteret øynene for første gang, men det ser ikke særlig godt. Nyfødte barns syn er heller ikke særlig godt utviklet, og de er nærsynte. Hørselen er mye bedre enn tidligere, så fortsett å prate og synge for fosteret! Lydene vrenges nok noe av fostervannet, og fosteret har gjerne vernix i ørene også.

Nå samles nytt fett under huden hele tiden, slik at huden blir mindre gjennomsiktig og rynkete. Hjertelyden kan høres i stetoskop, og enkelte vil kunne høre det lille hjertet slå ved å legge øret mot magen.

Du begynner kanskje å merke at fosteret har fått tydeligere søvnmønster, og vil kunne kjenne igjen aktive og rolige perioder på omtrent samme tidspunkt fra dag til dag.
 
 
Kjønn:

En liten prins <3

Navn:

Det forblir hemmelig en stund til, mulig til han er ute :)

Uker på vei:

27 uker

Uker igjen til termin:

13 + 2

Aktivitet innenfra:

En aktiv liten krabat :)

Utålmodig:

Nei, ikke enda heldigvis. Er vel litt i det tidligste laget og bli utålmodig enda?

Babyens leie:

Sist kontroll hos jordmor mente hu han hadde lagt seg ned med hode, men det kunne også forandre seg enda.

Aktivitet på meg:

Ut å gå er alfa omega!

Søvn:

Vokner opp om natta og ligger våken en gooood stund før eg sovner igjen. Og blir dau sliten på dagen da desverre!
 
Kynnere:

Ja, det har eg til tide og utide, MEN livmora trener bare til den store dagen. Så det er jo helt ok..

Vektøkning:

Usikker, har ikke vært på vekta på flere uker nå. Men ca 1 kg.

Strekkmerker:

Nei :)

Matkick:

Er knekkebrød med ridder ost og paprika. ( det har det vært noen uker nå gitt)
Og litt goodis må eg desverre ha!

Humør:

Nja, varierer veldig igrunnen. Men stort sett greit om dagen :)

Tungt?

Nei, ikke enda. Merker ikke noe særlig av det tunge enda.
MEN det skal sies at jeg er begynt og slite med det hersens bekkenet!!! :/

Siste innkjøp:

Bukse & body.

Neste kontroll:

Om noen uker :)

Forventninger til fødsel:

At fødselen starter av seg selv, som sist. Og at jeg får føde i badekaret som eg vil :) Og at jeg får føde der jeg vil. Skulle det skje noe blir jeg flyttet fra fødeavdelingen jeg skal på til vanlig. Og det vil jeg ikke.

Pakket fødebag?

 Selv om jeg gleder meg til og holde han i armene mine, er han ikke helt velkommen enda, det er litt i det tidligste laget enda. Så bagen får vente noen uker til gitt!

Utstyr som mangler:

Det mangler no litt, vogna er bestemt og ikke kjøpt vel og merke.
Har jo litt ting etter Amanda, men solgt noe, så noe må kjøpes nytt eller brukt.
 
 
 
 
 




 
 
 
io

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)