Sider

lørdag 2. mars 2013

Gjort en del i dag lørdag!

Vokna gry tidlig... Eller det var og ta litt hardt i, klokka var vel 07.30, så grytidlig var det vel ikke.... Men tidlig nok på en lørdag.. Kan ikke den ungen sove litt lenger? Nei, da skal ikke klage. Ho sover nok lenger enn mangen andre unger på hennes alder!!
Men gubben sto opp så hu mor kunne ligge og dra seg litt til, kom vaggende inn i stuen ved 08.15 tiden. Da var det dags for og stå opp..
Frukost og bare sitte og daffe en stund. Litt barne -  tv må til på morningen!
Verdens beste SFO (det liker til og med hu mor).
Gubben for ut en liten tur, kom hjem igjen etter en time og 2. Og kom hjem med tørketrommel... LYKKE!
 
Hoppa nå i dusjen og kom oss omsider ut. Dro til byen. Hoppa av på Grunerløkka (trikken)  og gikk og mata fuglene, planen var og mate endene, men var ikke en and og se. Så da ble det måkene så fikk mat (gadd ikke bære mer på gammelt brød).
 



Inn og vaset litt på Oslo City og gikk oppover Carl Johan, før vi ente opp på Aker Brygge.
Gikk forbi et bygg ved rådhuset og der ramla det ned noe greier fra taket (mursteiner?), hadde det rasa ned ca 1 min tidligere hadde en av oss fått det i hode! Noen ganger er det snakk om flaks at noe ikkje skjer! Denne gangen gikk det heldigvis bra.
Unga leka litt på Aker Brygge, deiligt og være i sola, selv om det var kald og sur vind ute.. Men hva kan man forvente 2 mars? Litt kjøligt må en rekne med.
 


 
 
Kom hjem omsider, gubben laga middag (spareribs), gud det var godt! Jeg laga salaten og Amanda sier "Mamma, salaten var kjempe god"! :)
 
 
 
Jeg satte bolle deig, mens gubben laga mat.. Skillingsboller er GODT!
 
Gubben fant ut han skulle styre med og bytte om på rommene, eldste mann har fått seg ny seng. Så vi begynte jo og styre med det og! 1000 baller i luften på engang, men vi klarer nå det..! Amanda skulle jo selvfølgelig ikke høre etter et sekund engang. Temmelig slitsomt! Men vi kom oss omsider i mål med det. Og da var det jammen meg tid for barne - tv, og lørdagsgodt!
 
Fikk endelig begynt på bollene rundt kl 18.30, da var jeg temmelig SLITEN! Men deigen var satt så måtte jo bare ta de så deigen ikke ble ødelagt! MEN gud kor gode de var når de var ferdige! Nam nam... Beste bollene eg noen gang har laga trur eg!
 
 
 
No sover jentungen og da gjør snart hu mor også, er så sliten at eg holder på å ramle sammen...! Så er det jobb i morgo tidlig (ekstra). Så må legge meg tidlig for og komme meg opp i morgo tidlig. Skal opp tidlig nok for og si det sånn!
 
Må lage noe scampi nå snart og, før jeg kan legge meg. Tatt det ut i dag, så må brukes før det er ødelagt... Tanken var god når jeg tok de ut fra frysen før i dag, MEN ikke no lenger.
 
Ha en fin kveld videre.
 
Har dere hatt en fin dag??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempe glad for en kommentar her på bloggen, ha en strålende fin dag ;)